روايات

رواية ذات الوجهين الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم منة محمد

رواية ذات الوجهين الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم منة محمد

رواية ذات الوجهين البارت الثاني والأربعون

رواية ذات الوجهين الجزء الثاني والأربعون

رواية ذات الوجهين
رواية ذات الوجهين

رواية ذات الوجهين الحلقة الثانية والأربعون

باسم شد كل حاجه من عالتربيزه حدفها عالارض وشده من ياقه قميصه بعنف :ازاي غلطت صفقه السلاح دي اكبر صفقه واظن قولت لك اي غلطه هتكلفني ثمن كبير(زقه حدفه عالكرسي)
الراجل اتحدف عالكرسي: اسف يا ريس عملت كل ما في وسعي رفضوه الرشوه
باسم ضرب التربيزه وبصوته القوي الصارم الحاد : انا معرفش الكلام ده الي اعرفه اني لازم افوز وبس! تغور حالا تكسر تحطم تموت انا يستحيل اخسر الصفقه مستحيل _زقه عالباب_ غوررررر
الراجل بخوف: امرك ياريس
ذات طالعه بحاله اعياء شديده لدرجه بتتسند ع الحيطان
باسم بصلها بصوته الغاضب: تعالي قدامي هنا
ذات هزت دماغها بخوف: لاء
باسم كرر نفس الامر بصرامة: قلت تعالي هنا
ذات: مبئتش قادره اتحمل ارجوك متعمليش حاجه (بكت ) ابوس ايدك
ذات رجعت لوري بخوف وهو مقرب منها بنظرات قاتله مرعبه
ذات ارتجفت شفايفها وقالت يهمس: ارجوك متعمليش حاجه
باسم حط ايده يملس ع خدها المنفوخ وعلى شفايفه ابتسامة خبيثة
ذات بتترعش من الممارسات المؤذيه الي بيمارسها عليها غمضت عيونها ونزلت دموعها: انا خايفه
باسم شدها من دراعها بقسوة واخدها يمارس عليها الساديه لانه بدء يستخدم معاها المقص يقص هدومها الداخلية متعمد إيذائها
بعد وقت في غرفه التعذيب ذات نايمه ميته جات تقوم اتألمت جامد وقامت اتعدلت بصعوبه لقت الي بيسحبها من ظهرها اتألمت لما لف ايده حوالين رقبتها بقوه ويشم رقبتها ويعض فيها: خدي فيزا تانيه مفتوحه من غير حدود(عوج رقبتها) اشتري كل الي نفسك فيه
ذات فكرت تشتري مجوهرات بكميه كبيره وتحتفظ بيهم في خزنه في البنك بأسمها
………….قصص منه محمد كاتب………..
نور رايح جاي في غرفته بيفكر في خطه يرجع بيها ياسمين ومش عارف ممكن يعمل ايه او يجبها ازاي وفجأه جات ع باله وطلع الموبيل من جيب بنطلونه الكاتينج واتصل بيها وقالها انه محتاج مساعدتها وضحي سمعت كلامه ورسمت معاه الخطه واتصلت بمحمد ينفذها معاهم وبالفعل راحت طلبت من ياسمين تخرج معاها بحجه ان عمه محمد بتجهز لفتتاح مطعم خاص بيها وعزمتهم ياكلوا ويتفرجوا عالمكان وياسمين لبست وراحت معاها ودخلت المطعم
ياسمين لفت بعيونها للمكان سألتها: نفسي افهم ليه جينا هنا ماكنا استنينا لما المكان جهز وكنا اكلنا في مطعم محمد من ايد عمته وخلاص
ضحي ببتسامه: ياستي الاكل هنا سمعت انه لذيذ قلت نيجي نجرب( فتحتلها الكرسي) أأقعدي هنا
ياسمين بهدوء ورقه: شكرا
ضحي ائعدت وابتسمت ابتسامه واسعه: حاجه كمان محمد وانا حبينا نعزمك لانك ساعدتينا نعترف لبعض بحبنا والبركه فيكي
ياسمين حطت ايدها الاتنين تحت دقنها ومبتسمه: ده ولا حاجه انتي اختي مش محتاجه تشكريني وانا معملتش حاجه بس واضح ان فيه surprises
ضحي بتهز دماغها وبتضحك
ياسمين وسعت عيونها: اوعي تقوليلي اول ما اعترفلك هتتجوزه
ضحي وسعت عيونها بدهشه: انتي مجنونه يا ياسمين وبجد مفيش حاجه يوم عادي ومفيش مفاجأه ومتفكريش كتير
ياسمين بعدم اقتناع: هعمل نفسي مصدقاكي
ضحي: يله خدي المانيو واختاري ع ما محمد يوصل
ضحي مسكت المانيو وحطته قدام وشها وحودت رقبتها وبصت لعمه محمد الي هزت لها دماغها كله تمام
برا في نفس المكان واقفين بيجهزوا للخطه
محمد لنور: ايه رايك في ده انا هقعد انا وياسمين وانت تدخل من الباب الوراني وبمجرد دخولك اتصرف كأنك اتفاجأت يعني كأننا اتقابلنا صدفه
نور اخد نفس: تمام حلو اوي وهقول اني هقابل زبون وجيت بدري وصدفه شفتك وانت امسك فيا ناكل سوي كأن كل حاجه جات صدفه وانا معتمد ع الله وعليك يامحمد
محمد مسد ع كتفه : اهم حاجه ميبنش متعمد
عمه محمد طلعتلهم: ياسمين وصلت وقاعده جوه
نور تنح واذبهل: هاه
عمه محمد بغيظ منه: ها ايه مراتك هنا
محمد اتحرك بسرعه: يله وانا داخل
عمته محمد لنور: وانت اجهز
محمد دخل سلم وأأعد: ع فكره يا ياسمين كل طبق هنا علامه لعمتي ومتأكد ان الاكل هيعجبك ولو عايزه تاني اطلبي عادي
ياسمين بشك: بس ليه حاسه ان فيه حاجه مش مزبوطه في الجو!
محمد بص لضحي الي نطقت بسرعه: اه فيه جمبري مشوي وده مخصوص عشانك
محمد رفع عيونه وشاف نور بيشاورله ادخل ولا استني ومحمد حرك دماغه لضحي الي اتوترت وياسمين فهمت حركتهم ان فيه حاجه وراها وهتموت من الفضول وبخبث وذكاء قامت: محتاجه استعمل الحمام
محمد اتوتر وشاورلها بأيده: اه طبعا اتفضلي
نور طلع يجري مع عمه محمد اتكعبلوا الاتنين في التربيزه وياسمين شافتهم
ياسمين بحده: اقف عندك
نور لف وبصلها وعمل نفسه متفاجئ: ياسمين
ياسمين لفت وبصتلهم بنظره لوم ومحمد ضرب وشه بأيده وضحي برقت برتباك خفته بسرعه
ضحي قامت بهيصه تهدي الجو: نور هنا ايه المفاجأه الحلوه دي
نور مثل معاها: ايه ده انتم كلكم هنا بجد صدفه جميله
ضحي ضحكت زي العبيطه: اه فعلا جميله
ياسمين كتمت غيظها ودارت وشها الناحيه الثانيه
محمد قام وانضم للعصابه ومثل معاهم ورسم شبح ابتسامه: ايوه فعلا صدفه جميله بتعمل ايه هنا
نور ابتسم و قال بهدوء :عندي معاد مع زبون
ضحي بسؤال: امتي
نور: الساعه اربعه
ضحي بصت في ساعتها: بس دلوقت الساعه اتنين ونص
محمد: انت جاي بدري اوي
ضحي بابتسامة عريضة:تحب تاكل معانا التربيزه كبيره وفيه كراسي فاضيه
نور ببتسامه جذابه: موافق
الكل دخلوا المكان وضحي اتعمدت تئعد ياسمين جنب نور
ضحي :ياسمين أأئعدي هنا يا قلبي
عمه محمد: وانا هاخد الطبق ده بتاع ضحي
محمد: خديه لتبلعنا
ياسمين قاعده ومسكت الشوكه وتخبط بيها ع التربيزه والكل خاف واتوتر ومحمد مسك كوبايه الميه وشربها ع بوء واحد ولف وشه الناحيه التانيه
نور قطع التوتر والصمت وقالها: ياسمين بجد مطعم عمه محمد جميل بيفكرني بنفس المطعم الي روحنا في شهر العسل فكراه
ياسمين بتكشيره: لاء مش فكراه
نور حاول يفرد ملامحه الحزينه ورد بنبره هاديه :مفيش مشكله هبقي اخدك تفتكريه ونعيد ذكريتنا
ياسمين بحده وصد: لاء لاني مش بحاجه استعدها لاني مش عايزه اصلا افتكرها
محمد عيونه وسعت فجأة و التفت لضحي
ضحي ابتسمت وبمرح: ايه رايكم ناكل احسن انا جعانه
نور ابتسم غصب عنه وغير مجري الموضوع وقال بتأيد: ايوه فعلا ناكل احسن
محمد بحماس : هو ده ناكل
نور: ياسمين دوقي ده الجمبري المشوي الي بتحبيه
ياسمين بنبره ناشفه كلها جمود: مبئتش بحبه نفسي بتروح علي اكل مثير اكتر واظن انت بتحب تاكل المثير مش كدا
نور بملامح مخنوقه : هو انا هفضل اشرح لـ امتي انه تم غصب عني
ياسمين ضربت التربيزه بنرفزه: ايوه بس كدبت وخبيت عليا وانت عارف اني مش الزوجه الي مش هتقدر ولا تفهم
ياسمين بصت لضحي نظره بتشرح فيها انها زعلت منها لانها خبت الموضوع عنها وده واضح من نظرتها ومحمد بص لضحي نظره كلها أسف
ياسمين قامت وبصت لضحي بعتاب ولوم: انا مبقتش جعانه انتي اقعدي مع محمد (بصتلوا )محمد انا ماشيه
نور قام وقف قدامها وبرجاء: ياسمين استني
ياسمين بجمود وقسوه: حيث اننا اتقابلنا صدفه وده مش متعمد يبقي سواء مشيت او لا لاء مش هتبقي قله ذوق
نور وقف قدامها: ياسمين
ياسمين قطعته بصرامه: نور متحاولش تاني ( ووزعت نظراتها عليهم) وبلاش تشد معاك الناس يألفوا تمثليه
محمد لف وشه وحطه في الحيط وضحي حطت دماغها جوه الطبق
ياسمين: لانها من غير فايده -خرجت بسرعه البرق مغادره المكان _
نور طالع وراها: ياسمين
محمد قام شده من ضهره: بلاش تروح وراها مينفعش دلوقت لانها هترفض تسمع انا هطلع اتكلم معاها عشانك
محمد طلع يجري وراها: ياسمين استني
ياسمين لفت وبصتله: اي تمثليه بتمثلوها عليا ودلوقت هتخدعوني بأيه تاني
محمد: انا اسف بأني خدعتك بس عايزك انتي ونور تتصالحوا لاني متأكد ان انتم الاتنين بتحبوه بعض وفيه بينكم مشاعر حلوه ليه متكملوش وتبدؤا من الاول
ياسمين: انا بشكرك لنيتك الطيبه بس لو مش محطوط مكاني مستحيل تفهم ابدا ازاي الامر صعب
محمد هز رأسه بتفهم : عارف انه مش سهل بس انا خسرت كل ثروتي خسرت قيمه نفسي بس حاليا برجع كل حاجه لاني اديت نفسي فرصه وحقك تتألمي زي ما انتي حاسه لكن متخليش الالم يدمر قيمه نفسك(مسك ايدها) انتي ست صعب نلاقيها انتي جميله وراقيه ونور رجع تاني لانك كدا وعشان كدا اديلوا فرصه بطيبتك ونقائك وانتي كمان حقك تدي نفسك فرصه مع الراجل الي بتحبيه
……….قصص منه محمد كاتب………….
نور قاعد وحاطط راسه بين ايديه بحزن السنين وحاسس بالخنقه لان خطته مخرجش منها بفايده الا ان ياسمين بتزيد رفض
عمه محمد طبطبت ع كتفه: اهدي يانور يابني وانتي ياضحي واسيه
نور رفع عيونه وبصلها وعاقد حاجب ومكشر جدا : ياسمين خلاص يظهر مصممه مترجعليش ياضحي حتي بعد مساعدتك انت ومحمد بالشكل ده دي بقت اصعب عن الاول
ضحي: تحب تجرب طريقتي
نور كئنه غريق ولقاه قشايه: انا من ايدك دي لدي
ضحي :اسمع انا ومحمد بنحب بعض
نور بتعجب: انتي ومحمد بتحبوا بعض
ضحي: ايوه هحكيلك بعدين المهم دلوقت اسمع الطريقه
نور سند كوعه ع سطح السفره و قال بهتمام: وايه الطريقه
ضحي: شوف انا في الفتره دي مكنتش عارفه اعمل ايه عشان الفت انتباه محمد ليا لانه كان مهتم بياسمين وملخوم بخطته معاها ومعرفتش اعمل ايه عشان كدا فكرت اسافر وشوفت ان ده احسن قرار عشان اقدر اتخطي الوجع ده واشوف حياتي ولما كنت هسافر خلاص قدر يصنفر دماغه وعرف اني مهمه بالنسبه له وبدء يشوف قيمتي وانه هيخسرني حاول تفكر في حياتك مع ياسمين حسسها انها هتخسرك ده هيخليها تفكر وتلين فهمتني
نورحرك دماغه: فهمتك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذات الوجهين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى